☰   Menu
D.A.N. servis - špatná zkušenost

Popsání špatné zkušenosti s tímto oficiálním prodejcem Yamaha v Plzni

Rád bych se s Vámi podělil o nepříliš dobrou zkušenost s oficiálním dealerem značky Yamaha v Plzni, které jsem byl nepřímo svědkem. Ale abych začal hezky od začátku. V roce 2011 se jeden můj dobrý kamarád (Lukáš) rozhodl pořídit si svoji první (novou) motorku. Vybral si model XJ6 Diversion F v černé barvě a s ABS a protože bydlí v Plzni, navštívil s tímto požadavkem tamního prodejce (D.A.N. Servis; Pařížská ulice; Plzeň). Prodejce byl vstřícný a informoval Lukáše, že poté co bude složena nevratná záloha ve výši 90.000,- korun, požadovanou motorku okamžitě objedná. Toto je běžný postup při nákupu motorky která není skladem, proto hned druhý den byla převedena požadovaná záloha na účet prodejce a po týdnu bylo možné si stroj vyzvednout na prodejně.

Lukáš oslněný krásou svého nového stroje provedl jen běžnou prohlídku (zda-li motorka není na první pohled nějak poškozená), uhradil celý zbytek fakturované částky, převzal motorku a odjel na ní domů. Po relativně krátké době (najeto bylo asi 600 km) se přijel pochlubit se svým prvním strojem mezi ostatní členy JustRide bikers. Zde po prohlídce stroje byla odhalena nepříjemná skutečnost, že ačkoliv byla uhrazena plná částka za motocykl s ABS, tak samotné ABS na stroji chybí. Hned další den se Lukáš vydal na cestu do Plzně že motorku bude reklamovat. Bohužel ovšem během návratu se mu povedlo razantněji zmáčkout přední brzdu a s motorkou upadl (což nemuselo ale mohlo být zapříčiněno absencí ABSka). Škody byly minimální (prakticky jen poškozený boční plast) tak zavolal asistenční službu (kterou má zdarma) ať motorku rovnou odvezou do servisu (který byl současně i původním prodejcem).

Zde nejenže poškozenou motorku opravili, ale také rovno provedl první garanční prohlídku (po najetí téměr 1000km). Za opravu i servis Lukáš zaplatil částku 3.000,- korun a prodejce mu navrhnul, že při další garanční prohlídce (při 6ti tisících km) požadované ABS na motorku dodatečně namontují (s čímž bohužel Lukáš souhlasil). Jak se pomalu blížil termín druhé garanční prohlídky, kontaktovali jsme několik nezávislých servisů motorek a zeptali se, zda-li je možné dodatečně namontoval ABS na motorku a odpověď všech z nich byla taková, že tato úprava je tak moc pracná, že se to nevyplatí a nikdo to dělat nebude. Požadovaného počtu 6000 km bylo dosaženo koncem března 2012 a tak se Lukáš (společně se mnou) vydal k výše uvedenému prodejci s požadavkem na druhou garanční prohlídku a dodatečné namontování ABS. Poté co přijímací technik sepsal objednávkový list (kde uvedl jen stručný text "ABS") jsem se přímo zeptal, zda-li skutečně mají v plánu ABS dodatečně namontovat a přijímací technik mě výslevně řekl, že se poptají, zjistí jak to udělat a poté to namontují.

Po třech dnech očekávání výsledku byl Lukáš informován, že si motorku může vyzvednout. Po příchodu do servisu mu bylo sděleno, že dodatečné namontování ABS není možné a že jako odškodné má tedy tuto garanční prohlídku zdarma (přibličná cena garanční prohlídky je 2.000,- Kč). Prodejci se povedl celkem husarský kousek, kdy motorku v ceně 180.000,- kč prodal za 200.000,- kč (což je 20.000,- navíc k běžnému zisku) a po reklamování jako odškodné vrátil zákazníkovi pouhých 2.000,- kč.

Od oficiálního zástupce firmy Yamaha bych asi čekal mnohem vstřícnější přístup k zákazníkovi. Samozřejmě že Lukáš udělal také několik chyb, kdy hned poté, co zjistitl že motorka neobsahuje vše co zaplatil, měl okamžitě trvat na vrácení přeplatku (20.000,- Kč) případně při 2. garanční prohlídce měl požadovat nejen vrácení přeplatku ale také odškodnění (např. tu 2. garanční prohlídku zdarma). Osobně bych si u tohoto prodejce nekoupil ani motorkářské rukavice a rozhodně jej nemůžu doporučit ani nikomu dalšímu.

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvy.