EICMA 2015: Yamaha MT-10
Dlouho očekávaný model, který přinese další malou revoluci do světa superbiků je tu. Dámy a pánové ... nový Yamaha MT-10.
Dlouho očekávaný model, který přinese další malou revoluci do světa superbiků je tu. Tento motocykl kompletně vychází z loňského modelu YZF-R1 a v žádném případě se nehodí pro začínající jezdce. Motor byl seškrcen na 165 koní a upraven tak, aby již v nízkých a středních otáčkách dosahoval dostatečného výkonu i točivého momentu. A z R1čky má nová MT-10 i další vychytávky. Najdeme tu závodní ABS, třístupňovou kontrolu trakce, elektronický plyn, D-Mode pro výběr jízdních režimů, nebo asistovaná antihoppingová spojka, které zamezí blokování kola při tvrdém podřazování.
I přestože je rám i podvozek převzatý z R1, posez za řidítky bude podstatně pohodlnější a příjemnější. Vzpřímená jezdecká pozice a rozvor pouhých 1400 mm zajistí dobrou ovladatelnost. Řídítka jsou široká a stupačky níž, proto by neměl být problém ani při cestování na delší vzdálenosti.
Zatímco všechny současné model od Yamahy byly po vzhledové stránce spíše konzervativní, nová MT-10 je se svým futuristickým agresivním designem úplný opak. Jak to tak bývá, tak někomu se to líbit bude, jinému nikoliv, ale se nedá popřít, že již od prvního pohledu budí respekt.