Honda CB1100 EX 2014
Moderní retro motorky jsou v poslední době velmi oblíbené, jelikož potěší nejen oko, ale také srdce motorkáře. Nesmrtelný vzhled v kombinaci s téměř nulovou údržbou jsou v dnešní době obrovskou výhodou. A toto všechno splňuje nová Honda CB1100 EX.
Moderní stroj svým vzhledem připomínající motorky z let 60-tých a 70-tých. V jednoduchosti je krása, to platilo všude a platé to i v motocyklovém světě. Žádná zbytečná elektronika, jen si sednout, nastartovat a vyrazit.
Honda CB1100EX vychází z modelu CB1100, ale několik rozdílů je patrný hned na první pohled. Není možné přehlédnout dvojci obrovských výfukových koncovek, litá kola byla nahrazena vyplétanými a i nádrž byla mírně zvětšena.
Časti s chrómovým leskem nejsou na CB1100EX žádnou raritou. Blatníky, obruba předního světlometu, obruba na dvojici budíků, víčko nádrže, drátěná kola a spousta dalšího. Je tu toho dost, co je možné leštit a to zaručuje spoustu času stráveného v garáži se svým miláčkem.
Jednodílné sedadlo není špatné, stejně jako přístrojová deska skládající se z dvojce analogových budíků. Mezi nimi sice je moderní LCD displej, ale to vůbec nevadí. Přeci jen je to moderní motorka a údaje jako ujetá vzdálenost, spotřeba paliva nebo ukazatel zařazeného převodového stupně přijdou vhod.
Povedený vzhled této motorky bohužel mírně zakalí první dojem po nastartování. Člověk by očekával, že po otočení klíčku v zapalování bude slyšet široko daleko, obzvláště jedná-li se o litrový retro motocykl. Bohužel, opak je pravdou. Slyšet je takový mírný bzukot.
Jízdní vlastnosti také odpovídají dnešní době moderních motocyklů. Motorka má jemný chod a tahá prakticky už od volnoběhu. Stejně tak převedovka, nikde žádné falešné neutrály, lehoučký chod páčky a v kombinaci s tímto motorem by jí zřejmě stačily jen čtyři převodové stupně. Člověk by u retro motorky přeci jen očekával nějakou tu nepříjemnost, ale stále je potřeba si opakovat, že se jedná o novou Hondu ve starém kabátu.
Samotná jízda je prostě parádní. I přestože nádrž je se sedlem téměř v jedné rovině, jezdec se necíti být obklopen strojem. Vlastně ho ani nevidí, pouze při sklopení zraku je vidět dvojce budíků. Je to doslova pocit volnosti, nespoutanosti a čisté radosti z jízdy.