MotoZpravodaj.cz

JustRide MotoDovolená 2016

Tomáš Vondráček 20.8.2016 22:25:23

1. den

Vyrážíme z náměstíčka v Želénkách okolo 9.00 v sestavě Toša, Aluna, Tučňák, Dědek, Doktor, Bandaska, Paštika a malý Lipan směrem na Mělník, který byl totálně ucpaný díky pracím na jeho obchvatu. Po tomto neplánovaném zdržení pak cesta do Mladé Boleslavi ubíhá, jen těch aut by nemuselo být tolik. Za Boleslaví stavíme na ONU, aby čmoudi (Bandaska a Paštika) dali dlouhý kouř. Mezitím jsme se trochu protáhli a prodiskutovali další směr naší cesty do Jeseníku. Pak že naše parta není tolerantní. Při průjezdu Hořovic mi Aluna ukazuje ať zastavím, že si projedeme trať Gustava Havla. Protože zde již byli na závodech a trať znají, jedou Aluna s Doktorem a Paštikou jako první, čopráci jedou vzadu. Vítězem okruhu se stal Aluna.

Do Motořízku za Šumperkem přijíždíme po šesté hodině a zjištujeme že už mají zavřeno, tak řízek k večeři holt nebude. Jedeme se ubytovat do dolte ale ejhle, ono se nám někam ztratilo. Místo do dolte jsme odbočili směr Jeseník. Po přepočítání navigace našeho kamaráda Paštiky dolte nacházíme a jdeme se ubytovat. Mezi dveřmi nás vítá majitel Jirka a sděluje nám, že zde máme zaplacený drink, máme si jít připít. Aluna se diví kdo kdo nám tady zaplatil drink, po pátrání zjištujeme že Křupíno tady spal den před námy a drink objednal. Ďěkujeme.

2. den

Vyrážíme po snídani směrem Jeseník do Polska k jezerum, kde se chceme vykoupat a pak se opět vrátit do Dolte. Do Jeseníku je uzavřená silnice přes Červenohorské sedlo a proto musíme jet objížkou, která vede pod Pradědem. Zastavujem u sjezdovky, kde se pujčují káry se kterými se sjíždí sjezdovka. Půjčujem si je, sedáme na lanovku a jedem na vrchol. Nahoře usedáme na stroje a vrháme se ze sjezdovky, malý Lipan nezvládá první zatáčku a zamotává se do sítě, po jeho rozmotání pokračujem v jízdě. Jízda na tomto stroji je hrozně vyklepávací, zadek je jako po výprasku.

Sedáme na motorky a jedeme směr Polsko. Ve městečku Vidnava stavíme na náměstí a děláme obědovou přestávku. Ptám se číšníka jak se jede k jezerum, radí nám že na semaforech máme jet vlevo a okolo jezer pojedeme. V Polsku přijíždíme na zmiňované semafory zatáčíme vlevo jedeme po silnici č. 46, za malou chvilku se objevuje 50 metrů vysoká hráz jezer a já čekám, kdy se objeví vodní plocha. Hráz končí jezero se mihne po pravé straně a já marně čekám kdy se objeví velká vodní plocha a ono nic. Silnice č. 46 je rovná jako pravítko a není vidět její konec, nic zajímavého pro jízdu na motorce. Za jízdy koukám do mapy a hledám silnici se zatáčkamy, po které se dostaneme zpět do Česka. Na mapě silnice č. 390 vypadá luxusně, samá zatáčka. V obci Zloty Stok odbočujem směr Ladek-zdroj, tento usek vypadá na mapě super ale opak je pravdou. Tato silnice je strašná a to je slabé slovo. I polňačka je rovnější, samá díra, hrbol, prasklina jako kdyby tam projela kolona tanků, 15 km hrůzy. Na Českopolské hranici stavíme, kde všichni nadávají že jezera neviděly a ta silnice č. 390 je neskutečně vyklepala, Tučňák zahazuje helmu a že s námi už nikam nejede. Po návratu do Dolte se jdeme zchladit do bazénu.

3. den

Ráno opouštíme Dolte Sobotín a jedeme směrem Brněnská přehrada. Tučňák s malým Lipanem se s námi loučí a jedou ke příbuzným do Krkonoš. Za Šumperkem jedem po hlavní silnici č. 44, kde je provoz, hrůza, tak sjíždíme na vedlejší silnici č. 315, kde jsou zatáčky a provoz žádný, no prostě pohoda. V Uničově měníme silnici č. 315 na č. 449 směrem Prostějov, je okolo jedenácté, čas na dopolední kávičku a krátký odpočinek. Právě projíždíme městečko Slatinice, kde je pěkné náměstíčko s cukrárnou, u které je navíc MUZEUM VETERÁNŮ. Objednáváme si kávu, zákusek a já se ptám slečny za kasou, kolik stojí vstup, pouhých 50kč. Zaplatím 250 kaček za všechny a jdeme se kochat nablýskanými veterány a udělat nějako fotku na kalendář. Celá parta je nadšená, muzeum je moc pěkné.

Opouštíme městečko Slatinice a jedeme směrem brněnská přehrada, kde se chceme ubytovat v kempu. Objíždíme celou přehradu a nacházíme pouze jeden kemp, který však není nic moc. Mraky se kupí a začíná trošku krápat, prozatím jsme se dešti zdárně vyhýbaly, doposud jsme ani jednou nezmokly. Po domluvě sedáme na motorky opouštíme Brno a míříme do kempu Pasohlávky kde jsme loni byli na srazu, kemp je dobře vybaven ale ouha hrozně narvaný fronta před recepcí jako kráva. Pod stan se nám moc nechce jelikož mraky se opět mračí a počasí na mobilu ukazuje pěkný ceďák. Jedem do vesnice Pasohlávky kde potkáváme starého dědu na kole a ten nás posílá do penzionu kde by měly mýt ještě jeden pokojík volný. Pokojík je sice volný ale pouze pro 4 osoby, to nám ale vůbec nevadí, hlavně že máme střechu nad hlavou. Černé mraky dorazily a leje jako z konve, my však sedíme na krásné dřevěné terásce, popíjíme pivko a čekáme na grilované dobroty. Večer se vydařil jdeme spát hodně pozdě.

4. den

Ráno se probouzíme ještě trochu pod vlivem. Pomalu se balíme, aby zbylý alkohol stačil vyprchat a my mohli dojed do Bořetic, kde máme zarezervovaný sklípek. Nikam není důvod spěchat, protože z Pasohlávek do Bořetic je to cca 30 km. Okolo desáté sedáme na motorky a jedeme se ubytovat do sklípku, v Bořeticích. Stavíme u houpaček a voláme paní majitelce, aby nám popsala cestu ke sklípku, ta nám však říká že právě jede okolo nás a máme jet za ní. No máme to kliku. Po vybalení věcí z motorek a lehkém odpočinku sedáme na stroje a jedem na oběd do vedlejší vesničky, kde objevujem pěkné koupaliště, ale restauraci žádnou. Vracíme se do Bořetic a do restaurace Kraví Hora, po výborném obědě jedem na rozhlednu, aby jsme udělali nějaké fotky, protože druhá autobanda se pomalu blíží a z pánské jízdy se stane opět minulost. Bacha okolo páté dorazí (Kačena, Petra, Eva, Hanka) a ze Slovenska jede zasnoubený Křupíno z Luckou.

5. den

Veškeré další dění již Křupíno popsal ve své reportáži z dovolené na slovensku, proto pokračování co se dělo v moravském sklípku naleznete v tomto článku.