» Úvodní stránka » Magazín » Nová Honda VFR800X Crossrunner pro rok 2015

Nová Honda VFR800X Crossrunner pro rok 2015

Nová Honda VFR800X Crossrunner pro rok 2015
Autor: Jiří Moravec
Datum: 10.09.2014

Sdílejte s přáteli

Společnost Honda Motor Europe dnes představila nový model VFR800X Crossrunner pro nadcházejí rok 2015, který se vyznačuje (oproti svému předchůdci) množstvím změn a nových funkcí.

Nový model Crossrunneru pro 2015 je vybaven inovovaným motorem V4 o objemu 800 cm3, který se vyznačuje vyšším maximálnym výkonom a větším točivým momentem ve středních otáčkach. Další změny zahnují dynamičtější vzhled, delší zdvih odpružení a noví kola a brzdy. Mezi novinky ve výbavě patří také systém nastavitelné kontroly trakcie (HSTC) vyvinutý společností Honda, ABS, LED světlomety, ukazovatele směru s funkcí automatického vypnutí a vyhřívané rukojeti, které jsou dodávané již v základní výbavě.

Původní Crossrunner, který se prodává již od roku 2011, spojil unikátní motor V4 s konstrukcí stroje, díky které se jezdec za řidítky nijak nekrčí. VFR800X Crossrunner pro rok 2015 posouvá tento koncept ještě dále, protože nabízí výraznější sportovní charakter spolu s vylepšenou, agresivnější pozicí za řidítky a ostřejším vzhledem vyzývajícím k dobrodružství.

Motocykl bude i nadále pohánět 16ti ventilový DOHC motor V4 s úhlem válců 90°, který je vybavený systémem proměnlivého časování ventilů VTEC. Tento motor nově nabízí vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, který je zárukou pružné a dynamické jízdy, a zároveň maximální výkon 78 kW dostupný při 10250 otáčkách za minutu.

Hliníkový zdvojený rám je doplněný lehčím inovovaným pomocným rámem a novým hliníkovým kyvným ramenem, které je dalším charakteristickým prvkem strojů VFR. Zavěšení kol se vyznačuje delším zdvihovým odpružením: 25 mm v případě dvojdílné teleskopické vidlice a 28 mm při zadním tlumici. Systém ABS je součástí standardní výbavy a 17ti palcové kolo z hlikové slitiny je vybaveno dvojcí kotoučů o průměru 310 mm s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny. Sportovní pneumatiky se šírkou 120 mm vpředu a 180 mm vzadu zajišťují optimální chování stroje na všech typech vozovek.

Jedec má u tohoto modelu k dispozici stejný systém kontroly trakce jako u modelu Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) nabízí dvě úrovně nastavení (navíc doplněné o možnost úplného vypnutí) jakmile detekuje ztrátu trakce zadního kola, na což zareaguje okamžitým snížením točivého momentu motoru (aby pneumatika opět mohla získat plnou přilnavost).

Ve společnosti Honda se povedlo vytvořit motocykl, který nabízí dynamickou a zábavnou jízdů, ovšem se zachování stylu, komfortu a praktičnosti.

Moto dívka dne

Dívka pro dnešní den

Líbí se vám Just Ride?

Pokud se Vám náš motorkářský server líbí, dejte nám to vědět kliknutím na tlačítko "To se mi líbí" a získejte tak nejnovější informace, fotky a videa.

Reklama
Havarijní pojištění online

Srovnání havarijního pojištění z pohodlí domova pro každého.

Půjčovna dodávek Ostrava

Krásné zánovní dodávky připravené k okamžitému půjčení.

Autosklo Ostrava

Vyměníme čelni okno automobilu na počkání.

Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!