☰   Menu
Triumph Trophy SE 1200 - cestovní motorka z ostrovů

Kombinace silného trojválce, spousty kapotáže a velké množství elektroniky dělá z Triumphu Trophy SE dravého avšak pohodlného cestovatele.

Triumph se poslední roky vydává cestou, kde kromě svých klasických modelů vyrábí i ty, které jsou momentálně v kurzu, zákazníci si je žádají a firmě tak zvyšují zisk. Je to celkem logické rozhodnutí vrcholných manažerů společnosti Triumph, ačkoliv díky tomu jsou právě tyto modely anglického výrobce motocyklů považovány za jakousi kopii konkurence. A to stejné potkalo i model Triump Trophy a to i přesto, že hlavním rozdílem je motor, který dává této motorce specifický a nezaměnitelný charakter.

Výbava motocyklu

Při pohledu na Triumph Trophy SE si nejde nevšimnout mohutného větrného štítku, který společně s obrovskými světlomety, velkými zadními kufry a rozměrného sedadla vytváří dojem nekompromisního asfaltového korábu.

Pod všemi těmi plasty v sobě Triumph Trophy SE skrývá trojválcový motor o objemu 1215 kubických centimetrů, který byl již použit u modelu Triumph Tiger Explorer. Oproti velkému Tigrovi má však model Trophy výkon motoru snížený o 2 kW (na 99 kW) a 3 Nm (na 118 Nm). Přenos síly motoru na zadni kolo je pomocí kardanové hřídele. 25ti litrová nádrž jasně dáva najevo, že to Trophy s cestovaním myslí zcela vážně a dojezdová vzdálenost se bude pohybovat někde kolem 400 kilometrů.

Přístrojové desce dominuje dvojce analogových budíků, ve kterých jsou zakomponované výstražné kontrolky. Mezi nimi je umístěn LCD displej, který zobrazuje spoustu informací jako jsou: stav paliva v nádrži, teplotu motoru, čas, zařazený rychlostní stupeň, ujetou vzdálenost, průměrnou rychlost, aktuální a průměrnou spotřebu paliva, čas jízdy, venkovní teplotu, výstražné a chybové hlášky, a nesmí zde chybět ani informace o aktuálním nastavení motocyklu. Pokud je motocykl navíc vyben i vyhřívanými rukojeťmi a vyhřívanými sedadly, pak se na LCD displeji zobrazuje i hodnota zvoleného stupně vyhřívání.

Ovládání menu displeje není složité a i bez zaškolení se s ním seznámíte během prvních patnácti minut. Nejprve si můžete vybrat jeden ze dvou profilů, které se mohou lišit buďto nastavením pro různý styl jízdy, nebo pro dva různé jezdce. Mírným překvapením je, že Triumph Trophy SE nenabízí nastavení různých palivových map, jak tomu bývá u konkurence. Dále je možné nastavit podvozek TES (Triumph Electronic Suspension), kde se určuje zda-li bude jízda sólo, se spolujezdcem, s nákladem nebo se spolujezdcem i nákladem. Dále si jezdec může zvolit, zda-li chce mít zapnutou kontrolu trakce, nebo automatické vypínání blinkrů.

Tempomat je ve výbavě Triumphu Trophy naprostou samozřejmostí. Ovládání tempomatu se nachází na pravé rukojeti. Nejprve je potřeba jej zapnout, a poté podržením tlačítka dojde k jeho aktivaci. Zvolená rychlost je na chvilku zobrazena v dolní části LCD displeje, a potom je jezdec o aktivaci tempomatu upozorněn kontrolkou na palubní desce. Deaktivace proběhne buďto stisknutím tlačítka na rukojeti, nebo klasicky při jakémkoliv zásahu do řízení motocyklu (brzda, plyn, spojka).

Triumph Trophy SE je vybaven rádem s dvojcí 20 W reproduktorů. K dispozici je jak klasické rádio, přijímající rádiové vlny FM/LW/MW, tak je možné pustit si své oblíbené MP3 skladby z USB klíčenky, která se vkladá do zásuvky v uzamykatelné skříňky. Předvolit se dá 15 rádiových stanic. Při zrychlování se automaticky zvyšuje hlasitost rádia, což má na starosti systém AVC (Automatic Volume Control).

Jízdní vlastnosti

Na to, že papírová hmotnost Triumphu Trophy SE překračuje tři stovky, je ovladatelnost na místě celkem dobrá. Zvýšená pozornost je tu ale na místě, protože jakmile by Vás Trophy jednou převážil, velmi pravděpodobně by jste to neustáli, a nechat spadnout na zem takové množství plastu, to určitě nebude jen tak. Po rozjezdu ovšem platí staré známé klišé o váze, kterou vůbec není znát. A fakt, stačí být alespoň v pomalém pohybu a Trophy je najednou svižná motorka, které nevadí ani proplétání se zácpou stojících vozidel (i když je potřeba brát ohledy na větší rozměry ... přeci jen to není skůtr).

Úložné prostory

Co by to bylo za cestovní mašinu, kdyby jí chyběly úložné prostory. Automaticky uamykatelná schránka se nachází v kapotáži vlevo, pod řidítky, a je poměrně objemná. Její součástí je zásuvka pro USB klíčenku a klasická 12V zásuvka. Dá se v ní uschovat třeba GPS navigace společně s několika dalšími drobnostmi.

Nesmíme zapomenout ani na dva boční kufry, každý s objemem 31 litrů. Pohodlně se do nich vejde celá integrální helma, a při troše snahy i velký notebook i s brašnou. K motorce jsou připojené pomocí systému TDLS (Triumph Dynamic Luggage System), který umožňuje jejich vzájemné synchronizované naklánění během jízdy, a to až o 5 stupnů. To ovšem nic nemění na faktu, že kufry je možné z motorky jednoduše sundat, bez nutnosti speciální montáže.

Co říct závěrem

Pokud jezdíte jen kolem komína, nebo preferujete raději off-road, toto určitě nebude motorka pro Vás. Pokud Vás ovšem láká vůně dálek, pak Triumph Trophy SE bude ta správná volba. Rychlé dálniční přesuny do místa určení, kde je dostatečné množství zákrut kde si chce člověk s chutí zajezdit, bude přesně tím pravým ořechovým pro tento kolos.

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvy.