Muzeum Moto & Velo

Muzeum Moto & Velo - tip na výlet ve Středočeském kraji
Typ: Muzeum, skanzen
   
Adresa: Přerov nad Labem 27
28916 Nymburk
okres Nymburk
Středočeský kraj
Česká republika
 
GPS: 50° 9' 32.56'' severní šířky
14° 49' 26.05'' východní délky
   
Web: http://www.motovelomuzeum.cz
Email: motovelo@seznam.cz

Byl jsem zde
Oblíbené

Sdílejte s přáteli

Stálá expozice historických kol a motocyklů byla zpřístupněna veřejnosti v roce 1998 v Přerově nad Labem, nedaleko Českého Brodu. K vidění je zde v současné době přes sedmdesátka bicyklů a šedesátka motorek. Základní kámen sbírky položil pan Jaroslav Vavřík (sběratel, cyklistický nadšenec a závodník) již v roce 1913. Jeho sbírka jízdních kol byla několikrát vystavována nejen u nás, ale i v zahraničí.

V rodinné tradici pokračuje Tomáš Moravec, vnuk pana Vavříka. Ten trávil s dědečkem nespočet hodin v dílně při přípravách bicyklů na výstavy. Kolekci šlapacích skvostů začal postupně rozšiřovat o motocykly. Návštěvníci zde mohou prohlédnout prakticky celý sériový výrobní program strakonické zbrojovky ČZ od "Kaktusu" po dvouválcový" půllitr". Ten je mezi sběrateli semozřejmě považován za královnu motorek ze Strakonic. A je velmi milé tento stroj vidět v černé barvě s bílými linkami, bez "vatikánské úpravy". Dále je možné spatřit paletu strakonických skútrů včetně postraního vozíku Druzeta jehož název mi zní velmi příjemně. K vidění je i několik předválečných Jaw.

Zajímavá je Jawa v nálezovém stavu, která je vykopaná ze země. Zajímavá je i původní faktura ke stroji Jawa Robot. České stroje jsou doplněny exportním artiklem padesátých let pro dálný východ, tříkolovou rikšou v původním stavu.

Dále je zde mimo jiné k vidění několik strojů DKV, NSU OSL, Indian a Praga. Zajímavou konfrontací pro mne byla civilní a vojenská verze motocyklů Harley Davidson WLC z roku 1942. Zlatým hřebem mezi motocykly je řemenový jednoválec Laurin & Klement typ L-80 z roku 1905 s postraním vozíkem.

Mnoho technických lahůdek je vinění i mezi bicykly. Kolo Diana speciál z roku 1894 má převod proveden pomocným cévovým kolem s pomocnou vidlicí. Drukopp z roku 1918 měl pohon zadního kola vyřešen kardanovým převodem, který procházel pravou zadní trubkou.Vysoké závodní kolo Rudge bylo v roce 1885 vyrobeno v anglickém Coventry.

Slávia s výrobním číslem 001 od již zmíněné firmy L & K Mladá Boleslav z roku 1895 je opravdovou raritou. Osobně mne potěšil pohled na pánské i dámské provedení dvojrámového kola MAS (Moravská akciová strojírna). Na kole této značky, které jsem měl po tátovi, jsem co by žák základní školy najezdil pod rámem mnoho desítek kilometrů, než-li ježíšek donesl vysněného Favorita.

Všem milovníkům historie doporučuji i návštěvu rozsáhlého areálu skanzenu Polabského národopisného muzea. Tak se stane výlet do českého Přerova v kombinaci s místní restaurací či cukrárnou celodenním zážitkem.

Fotogalerie

Muzeum Moto & Velo Muzeum Moto & Velo Muzeum Moto & Velo

Mapa

Tento tip na výlet již v minulosti navštívili

martin.foldes@... - motorkář, který navštívil Muzeum Moto & Velomartin.foldes@...
netusil34@... - motorkář, který navštívil Muzeum Moto & Velonetusil34@...
niccoff@... - motorkář, který navštívil Muzeum Moto & Veloniccoff@...
fb@... - motorkář, který navštívil Muzeum Moto & Velofb@...
+3

Vyhledávání na webu

Moto dívka dne

Dívka pro dnešní den
Reklama
Havarijní pojištění online

Srovnání havarijního pojištění z pohodlí domova pro každého.

Půjčovna dodávek Ostrava

Krásné zánovní dodávky připravené k okamžitému půjčení.

Autosklo Ostrava

Vyměníme čelni okno automobilu na počkání.

Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!