☰   Menu
Seznam Mapa Nastavení
Staroměstský most, Děčín

Staroměstský most

Staroměstský most, též zvaný Dlouhý, je Kamenný most přes řeku Ploučnici z druhé poloviny 16. století. Vystavěn byl v letech 1564 až 1569 ještě ve stylu pozdní gotiky. Most je dlouhý 84 metrů a široký 4,8 metru. Dlouho byl využíván jako silniční, ...

Oresundský most

Öresundský most

Öresundský most nebo most přes Öresund (dánsky Øresundsbroen, švédsky Öresundsbron) je most spojující dánské hlavní město Kodaň se švédským městem Malmö. V podstatě se, ale dá říct, že spojuje střední Evropu se Skandinávským poloostrovem. Díky ...

Zeeland Bridge, Nizozemsko

Zeeland Bridge

Zeeland bridge je impozantní stavba dlouhá přes pět kilometrů a spojuje Schouwen-Duiveland (Zierikzee) a Noord-Beveland (Colijnsplaat). Most se skládá z 54 pilířů s 52 poli po 95 metrech. Pro dopravu jsou zde 2 jízdní pruhy a je zde ...

Dřevěný krytý most - Peklo

Dřevěný krytý most - Peklo

V malé vesnici Peklo, která je dnes již součástí města Vamberk, najdeme krásnou technickou i kulturní památku pocházející z roku 1840. Jedná se o roubený krytý most nad řekou Zdobicí, který je u nás jediným doložitelným mostem vedoucím přímo do ...

Hitlerův nedokončený most ze 2. světové války - Borovsko

Hitlerův nedokončený most ze 2. světové války

Stavba mostu byla započata roku 1939, ale o 11 let později výstavba dálnic komunistickým režimem zastavena. V letech 1965 - 1975 probíhala výstavba vodní nádrže Švihov a oba mosty byly zatopeny téměř po úroveň mostovky. Projekt dálnice D1 ...

Mostar - starý most - Bosna a Hercegovina

Mostar - starý most

Jedná se o zrekonstruovaný obloukový most ze 16. století přes řeku Neretvu v Bosně a Hercegovině, který spojuje dvě části Mostaru. Postaven byl během osmanské éry. Jeho celková délka činí 29 metrů, šířka 4 metry a nad řekou dosahuje výšky 24 ...

Göltzschtalbrücke

Göltzschtalbrücke

Göltzschův viadukt je železniční most v Německu. Je to největší zděný most na světě a na nějaký čas to byl nejvyšší železniční most na světě. Rozkládá se v údolí řeky Göltzsch mezi Mylau a Netzschkau, asi 4 kilometry západně od Reichenbach im ...

Zdymadlo Hořín

Zdymadlo Hořín

Zdymadlo projektoval František Sander a bylo uvedeno do provozu v roce 1905. Překonává spád 8,5 m, čímž je nejvyšším plavebním stupněm v úseku Praha - Mělník. Zdymadlo se skládá ze dvou plavebních komor a je technickou památkou. V roce 1996 bylo ...

Železniční viadukt Pernink

Železniční viadukt Pernink

Železniční viadukt se nachází v těsné blízkosti nádraží v Perninku. Byl vystavěn v letech 1898-99. Tvoří ho šestice oblouků o rozpětí 8, 10 a 12 metrů. Jeho výška dosahuje až 20 metrů.

Železniční viadukt Žampach

Železniční viadukt Žampach

Žulový most s rozpětím 12 metrů je nejvyšším kamenným železničním mostem v České republice (a podle některých zdrojů mu dokonce připadá také evropské prvenství). Celkem má sedm oblouků, z nichž nejvyšší dosahuje výšky 41,73 metrů. Jeho celková ...

Inundační (záplavový) most - Louny

Inundační (záplavový) most

Most byl postavený v letech 1814 až 1816 jako ochrana před záplavami silnice do Lipska. Délka mostu je 272 m a má 40 oblouků. Je významnou technickou památkou.

Miřejovický most

Miřejovický most

Miřejovický most má délku 288 metrů a šířku 7 metrů. Pilíře jsou zakončené manipulačními budkami v podobě věžiček, v nich jsou mechanismy pro zvedání válců. Věží je celkem pět (široké jsou 3,5 metru a vysoké 5 až 10 metrů). Postaven byl podle ...

   1   

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvy.